27 Haziran 2014 Cuma

Döngü

  Sayın Tanrım;
  Biz burada bir takım insanlarız
  Bizler; yani bahtına gücenmiş kullarınız;
  Bir takım telaşların tam ortasındayız
  Sanırım siz de farkındasınız.
  
  
  Bilmem hoşunuza mı gidiyor
  Tüm o sarhoşluklarımız,
  Soğuk gecelerde ıssız bulvarlar boyunca ağlayışlarımız,
  Bir umutla kazı-kazan kuponlarını kazıyışlarımız,
  Delik deşik uykularımız,
  Anlaşılmamışlıklarımız,
  Tabanı daima yırtık olan ayakkabılarımız,
  Bunun yanı sıra en olmadık zamanda yağan yağmurlarınız,
  Bitmedi!
  Dahası var.
  Sizin de söylediğiniz gibi,
  Bütün ağaçlar kalem olsa, bütün denizler de mürekkep; Lokmân yirmiyedi
  Hayır, ben okumadım.
  Kendi yarım, dini bütün bir arkadaşım söyledi.

  Demek istediğim;
  Genel hatlarıyla bütün bu boktan memnun olmadığımız.

  Çünkü; yavru kedi ölüleriyle
  Ve cam şişe kırıklarıyla başlar
  Bir çöpçünün mesaisi.
  Cam şişe kırıkları, koyu renkli
  Sürekli...
  Biz şimdi on dört katlı bir apartmanın terasındayız.
  Biz; üç iyi niyetli adamız,
  Babil Kulesi'ni inşa eder gibi sevdik, ondan buradayız.
  Cam şişe kırıkları, koyu renkli
  Sürekli...

  Çünkü; patlıyorsa havai fişekler
  Ve yoksa kutlamaya değecek bir şeyler,
  -Ki; hiç yoktur aslında-
  Bir hikaye yatar altında:
  Gençti, hülyalıydı, uzanırken çiçekler arasında
  Bir papatya sapını sigara yapmış ağzında
  Gökyüzünü seyrediyordu.
  Gençti, hülyalıydı, sadece kuşları görüyor,
  İmreniyordu.
  Çalıştı, çok çalıştı.
  Hiç öğrenemedi, hep bir bilene danıştı,
  Başarmıştı.
  Oradaydı, on dört katlı bir apartmanın terasında
  -Babil Kulesi'nin tepesi gibiydi aslında-
  Pahalı bir puro kendini papatya yapmış ağzında
  Gökyüzünü seyrediyordu.
  Yaşlıydı, dalgındı, sadece kuşları görüyor,
  İğreniyordu.
  Martı çığlıkları, havai fişekler, renkli
  Sürekli...

  Çünkü; böylesi ısrarlı tesadüfler
  Eseflere mahal veriyor.
  Çirkeflerde yıkanmadan iyi olunmuyor,
  Biliyorum.
  Üstelik bu beni memnunsuz ve kötü kılıyor,
  Ben de öyle diliyorum.
  Ben, ben kötü kalmak istiyorum!
  Dilim döner, uzun uzadıya,
  Sabırla, yılgınlığa kapılmadan
  Ve umursamadan dinleyip dinlenmediğini,
  Açıklayabilirim sebeplerini.
  Ama istemiyorum...
  Hem sonra, Lokmân yirmiyedi
  Bana da kim bilir kim söyledi.

  Demek istediğim;
  Genel hatlarıyla bütün bu boktan memnun kalamazsınız.

  Fakat;


  Üç yaşında bir torunun çekiştirerek annesinin elini
  Kahkahalarla karşılmasını dedesini,
  Endamlı bir hanımın kedileri sevmesini,
  Kaktüs çiçeklerini,
  Muntazar el Zeyd'i
  -Ki; o ayakkabı sadece duvara değdi-
  Aynı meyhaneye gidişlerimizi, her haftasonu
  Beyfendilerden uzak o meyhanede çalışan konuşkan garsonu,
  Ve ikram kahvelerini gördüğümde gülümsüyorum.

  İyi bir hikayeyi,
  Samimiyetini kaybetmeyecek kadar kısa bir sohbeti,
  İyi bir şarkıyı,
  Üstü kabuk bağlamış bir duayı,
  "Yıldım su borusu gibi dayanıklı olmaktan" diyen subayı
  -Ki; kendisi aynı zamanda bir şairdir-
  Eski sevgiliyi,
  -Ki; kendisi ne söylese, ne yapsa şiire dairdir-
  Duyduğumda gülümsüyorum.

  Saatler sonra yakılmış sigarayı,
  İş çıkışı tek buzlu rakıyı,
  Uzun yollara yaren olmaya hazırlanan kitabı,
  Kapanmaya yakın, yaranın içinde kalan iltihabı,
  Közlenmiş patlıcanı ve yârin saçlarını,
  Henüz kesilmiş kavunu,
  Yârin boynunu,
  Kokladığımda gülümsüyorum.

  Yara gibi...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder